Česko – e-shopová velmoc současnosti

Česko – e-shopová velmoc současnosti

by webmaster Červenec 07, 2018
Česká vlajka

Na počet obyvatel naší republiky jsme dosáhli nejvyššího počtu e-shopů v Evropě. A to ještě není zdaleka konec růstu internetových obchodů u nás, jejich počty se i nadále zvyšují. Nejrůznější průzkumy se obracejí na zájemce o online nakupování a zjišťují jejich spokojenost s touto formou nakupování. Výsledky průzkumů jsou příznivé. Odhaduje se, že do tří let u nás bude přes 50 tisíc e-shopů.

E-commerce na vzestupu

Vzhledem k vysoké úrovni nejrůznějších českých e-shopových řešení jsou e-shopy velmi konkurenceschopné i ve srovnání se zahraničními. Problémy nejsou ani s opensource, ani s řešením na míru. E-shopy a jejich provozovatelé se mnohem více zaměřují na zákazníky a jejich potřeby. Díky tomu vydělávají lépe a více, než tomu bylo v minulosti. Stejně velký, ne-li větší posun nastal i v technickém zpracování, v on-page SEO možnostech a v neposlední řadě i v rychlosti načítání stránek e-shopů.

Dnes už online nakoupíte vše

Pravděpodobně už dnes nikdo z nás nemá ve svém okolí člověka, který by dosud někdy něco nenakoupil přes e-shop. Dnes se v nich dá nakoupit jakýkoli sortiment. Co ale převládá? 17 % nákupů na internetu tvoří oblečení a doplňky, což je nejvyšší podíl internetových obchodů. Sortiment z oblasti dům a zahrada tvoří druhou objemově největší skupinu zastoupenou celými 10 % nákupů. Na třetím a čtvrtém místě se 7 % se společně umístily nákupy elektroniky a potravin.

Nejžádanější produkty

Nejprodávanějšími produkty na online trhu jsou mobilní telefony. V závěsu za nimi jsou na druhém místě gadgety a třetí místo na žebříčku obsadily bazény. Kromě mobilních telefonů značky Nokia se nakupující velmi aktivně zajímají také o značku Apple a její produktové novinky. Nikdy nezklame ani nákup dámských parfémů nebo Lego stavebnic.

Transakce se z počítačů přesouvají na mobily

Velmi rychlý je nástup přesunů transakcí na mobily. E-shopy, které vylepší své mobilní strategie, budou mít v tomto směru velkou výhodu. Zabezpečení mobilních aplikací pro finanční transakce jsou samozřejmostí.
Trend, který bude i nadále úspěšný

I v následujícím období se předpokládá, že nejúspěšnějším prvkem e-commerce bude personalizace webů a nabídky vytvořené na míru konkrétním návštěvníkům e-shopu. Odtud se pak může odvíjet úspěšné cílené oslovování zákazníků e-mailem a také display reklamou.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *